XELA ARIAS CASTAÑO 3. QUÉRETE


    

     Para a elaboracn deste cartel, inspirámonos en dous  poemas diferentes. Por unha banda, no poema titulado Instantánea da túa visn do libro Darío a diario no cal se fai unha similitude entre a relacn entre o pai e o seu fillo, coa relacn existente entre a Terra e o sol. Gracias a este poema ocorréusenos a idea de plasmar un globo terráqueo pousado nunha superficie amarela que simula os raios do sol. Tamén se pode ver unha fotografía dun pai que arroupa a un neno/a no seu colo “Arróupote arrequecido no meu colo.

 

Por outra banda, tamén nos inspiramos no poema que leva por título “Son a noite e as sombras”. No cartel pódese ver a referencia a este poema neses continentes escuros, de cor negra, que serán iluminados gracias á enerxía eléctrica.

 

    Este cartel foi elaborado polas alumnas e alumnos de 6º curso e as actividades están desenvolvidas para realizar no terceiro ciclo.

 

ACTIVIDADES:

 

DE INICIACIÓN-MOTIVACIÓN:

A partir da lectura en voz alta do primeiro poema Instantánea da túa visión”, os nenos e nenas chegarán á conclusn de que fala do pai de Darío, fillo de Xela. A primeira actividade consisti en, a partir deste pequeno poema, facer un historia que o xustifique. Tódalas historias terán como protagonistas aos seus pais, é por iso que os invitaremos ao centro para un taller poético fotográfico.

Sempre era a nai a que nos leva ao médico, a que nos prepara a merenda, a que nos arroupa cando estamos mal pero pouco a pouco evolucionamos e xa son tanto pais como nais os que se encargan a medias tanto da vida diaria


do fillo como das súas emocións. É por iso que imos a convidar aos nosos pais ao centro para facer un taller de poesía- fotografía . Cada neno e pai, fotografa a outro diferente e faranlle un cuestionario sobre emocións previamente traballado. Que sente o pai polo fillo e viceversa, esa se a

pregunta principal. Teremos como produto final unha historia sobre os nosos pais, unha fotografía e as emocións que as converteremos en poesía utilizando a metáfora previamente traballada na aula. Esta tarefa se realizana aula entre pai e fillo. Os nenos que os pais non podían asistir, axudarán a outros e poderán facela na casa. Faremos cos produtos finais un álbum dixital mediante unha montaxe de vídeo.

 

 

DE DESENVOLVEMENTO:

 

Un mundo con xogos é un mundo con máis luz”: cando  xogamos, tanto nenos e nenas como adultos desfrutamos, “a nosa cara se ilumina e podemos vivenzar novas situacións, que noutros contextos non poderiamos experimentar. O xogo é unha actividade pracenteira que activa o noso corpo ea nosa imaxinación.

 

A actividade consisti en coñecer e practicar distintos xogos e danzas que practicaban os nosos pais cando tan a nosa idade. Traeremos informacn da casa sobre estes xogos e danzas e faremos unha exposicn individual do que trouxo cada neno/a. Entre todos buscaremos informacn sobre eses xogos e danzas e faremos un pequeno proxecto para poder ensinarllos ao alumnado de todo o centro. Habe un equipo de xogos e outro de danzas que terán que traballar entre eles para poder retransmitilos desde Educacn Infantil ata os máis maiores. Gracias ao movemento e ao ritmo, o centro converterase nun lugar cheo de luces e cores, ao igual que acontece no mundo coa enerxía que se xera.

No segundo poema de Xela no que nos inspiramos titúlase Son a noite e fala de que a noite e as estrelas son garantía eléctrica. E iso certo? Nos chega a electricidade e a luz que nos aportan as estrelas e da lúa? Non, por iso inventouse a electricidade. Debateremos estas ideas e chegaremos á pregunta final ¿Como funciona a electricidade?

 

A próxima actividade consisti na creacn do noso primeiro circto eléctrico.

 

Un circuíto eléctrico está formado por un conxunto de elementos que están conectados entre si e iso fai que a corrente eléctrica pase por eles. Os elementos empregados para a creacn deste circuíto co alumnado serán: unha pila, que xera a corrente eléctrica; cables metálicos crocodilo polos que pasa a corrente eléctrica (un ten carga + e outro ten carga -); un interruptor que permite abrir e pechar a corrente ectrica e unha ou varias mpadas led

que son as receptoras da corrente eléctrica, que transforman a corrente en luz. Realizarase unha actividade de investigacn e práctica de distintos circuítos eléctricos iguais ao que está montado no globo terráqueo do cartel ao que estamos  a  facer  referencia.  Traballaremos  con  esta  idea,  e  mediante  a

indagacn e a experimentación, o alumnado traballa distintos contidos relacionados cos tipos de enerxía: estática, dinámica e electromagnética; así como das distintas enerxías renovables: eólica, solar, maremotriz, hidroeléctrica e xeotérmica.

 

 

DE CONSOLIDACIÓN:

 

     É moi importante que o noso alumando comprenda a importancia do aforro enerxético . É moi importante concienciar aos nenos o antes posible nunhas prácticas que poidan establecer na súa forma de entender o mundo nun consumo responsable e eficiente dos recursos e a súa economía, por iso imos  a facer unha squeda na rede de maneiras para aforrar enerxía e

faremos  un listado para logo levalas  á práctica como pequeno consumidor, pero o imos facer diferente.

Si, seguiremos utilizando o buscador de Google , pero non ao que estamos acostumados a utilizar, si non que utilizaremos a xina http://www.negrooogle.es/. Esta xina a creou Google, e é o mesmo buscador pero cun fondo negro. Si todo o mundo utilizara a xina inicial de Google con fonde negro en lugar de branco, considerando aos máis de 200 millóns de visitas que recibe diariamente, o aforro de enerxía a nivel mundial sería importantísimo. Un Google negro permitiría un aforro diario de 3 millóns de kilowatts, que traducidos a diñeiro representarían uns 73000 euros anuais.

 

Unha vez analizados todos estes aspectos, toca publicalos facendo carteis, por suposto en galego para anunciar todas as medidas atopadas e tamén a utilizacn deste buscado.

 

 

 

 









Comentarios

Entradas populares de este blog

XOGA COAS MANCIÑAS

ASÍ FESTEXAMOS A SEMANA DAS LETRAS GALEGAS NO CEIP A LOMBA

Mariña e Manuel representaron ao CEIP A LOMBA no "Rosalía sempre viva"